همان طور که می دانید لنت ترمز تکستار اصل تحت آزمایش های سخت و پیچیده ای قرار می گیرند.
به هر حال، لنت ترمز درجه یک باید از همه نظر قانع کننده باشد. هم از نظر راحتی ترمز و هم ایمنی.
لنتهای ترمز تکستار در آزمایشگاه، روی نیمکتهای تست با فناوری پیشرفته و در جادهها با سرعت بالا قرار میگیرند.
اما کارشناسان Textar یک قدم فراتر می روند: با یک فرود کوهستانی در گذرگاه Stelvio.
دومین گذرگاه کوهستانی سنگفرش شده در رشته کوه های آلپ. با ارتفاعات سرگیجه آور و شیب تند.
یک چالش خاص برای مردم و فناوری. فشار پدال، ضریب اصطکاک و سایش در مقایسه مستقیم با دو تولید کننده معروف لنت ترمز OE مورد آزمایش قرار گرفت.
فرودهای آلپ فشار زیادی را بر هر لنت ترمز وارد می کند. کاهش فاصله ترمز می تواند اثرات تغییر دهنده زندگی در اینجا داشته باشد.
در این آزمون عملی، میانگین احساس پدال در طول دوره آزمون بررسی شد.
به دلیل افزایش دمای دیسک ترمز در هنگام فرود تا 700 درجه سانتیگراد شدید لنت های ترمز ضریب اصطکاک خود را از دست می دهند و سایش افزایش می یابد.
برای حفظ نیروی ترمز، یعنی کاهش سرعت ثابت، راننده باید فشار پدال را افزایش دهد.
علاوه بر این، ضریب اصطکاک لنت های ترمز پس از یک دوره استراحت مشخص مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود که لنت ترمز پس از چنین فرود شدید به چه ضریب اصطکاک می رسد.
به همین دلیل است که ما به طور مداوم در حال توسعه فناوری های ترمز هستیم.
لنت های ترمز Textar به گونه ای طراحی شده اند که حتی در هنگام ترمزگیری شدید اصطکاک (مقدار داغ) پیدا می کنند.
این به راننده احساس امنیت بهتری می دهد زیرا فشار پدال نباید افزایش یابد.
تکستار نیز در تست سایش داغ جلوتر است. نتایج آزمون تعیین شده از دو فرود تشکیل شده است.
با وجود دمای بسیار بالای ترمز، Textar کمترین سایش را در لنت های ترمز با 0.74 میلی متر دارد. در مقایسه، مقدار متوسط 1.53 میلی متر بود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.